divendres, 2 de març del 2012

Mitja Marató BCN 2012

No m'extendré massa sobre aquesta cursa, però torno a tenir la sensació, (i ultimament això em passa sovint), de que es pot organitzar millor, i de que, tot i que segur que no és fàcil, amb una miiica més d'interés tots quedariem més contents. Per exemple: Si en el moment de l'inscripció fiquem la nostra marca que ens donará dret a un determinat color de dorsal i calaix, però ningú controla que aquestes marques siguin certes ni es demana acreditar les mateixes, pot passar que et trobis amb centenars i centenars de corredors que es colen a calaixos que no els hi toquen, dificultant així la cursa a la resta. Ademés els controls d'accés als calaixos eran poc seriosos. La meva cursa va ser un autèntic slalom, i al km10 encara vaig avançar a gent amb dorsals del color que corresponia a calaixos amb sortida bastant després que la meva. En qualsevol cas, podem dir que feia un matí "estupendu" per córrer, (els més "tikismikis" dirien que massa calor), i la companyia dels amics del Team també era la millor possible. La meva idea és sortir fort per mirar de millorar la meva MMP de mitja. I així ho faig. Els primers kms son d'avançar a molta gent, (només entre el km5 i la meta vaig avançar a més de 700 corredors!), i tot i que no podia mantenir un ritme constant, tenia bones sensacions, i creia anar pel bon camí. Els primers 10km els marco en uns decepcionants 41:22, i quedo "tocat", perque la sensació que tinc es que he corregut molt bé, millor que mai, però això sembla que no es reflecteix al crono. Es veritat que veig un pel sospitós que al km10 el Garmin ja doni més de 200m. de més, (sempre donen de més, però normalment no tant), però no tinc més remei que continuar lluitant. Apreto per intentar recuperar, i tinc la sensació que vaig fort, però al km15 ja veig clarament que la MMP tindrà que esperar. No puc apretar més, i ho estic donant tot, però...Això fa que baixi una mica els braços, i intenti portar de la millor manera possible la resta de mitja. El segon parcial de 10km el faig en 41:48, i d'aqui a meta gaudint del bon ambient i del solet. Marca final de 1h27:49. Classificacions. Content perque m'ho he passat bé, i en tot moment he tingut la sensació de que feia una molt bona cursa, però també algo contrariat perque això no s'ha traduit en una millor marca. Alguns Garmin dels companys, així com el meu, han donat més de 21400 m., cosa que trobem un pel exagerada, però cap problema, i un altre día serà!. El proper Diumenge un trail de muntanya.

1 comentari:

  1. Ernest,
    Tot i així crec que és una molt bona marca a la qual, ni de lluny m'hi acostaré mai! Potser vas pagar el fet de sortir i esquivar molts corredors més lents que tu. És el que tenen aquestes curses tan massificades on el control dels calaixos no hi és per enlloc. Si això és així, aleshores per què es demanen per fer la inscripció? A més, al fòrum dels Corredors.cat ja llegit més d'una opinió sobre la distància i més o menys, totes apunten a aquest decalatge d'un parell o més de centenars de metres. Si això és confirma, aleshores podries haver marcat potser dos minuts menys.

    La propera, serà millor, n'estic convençut.

    Records.

    Joan Carles

    ResponElimina